Search
Close this search box.
پروتز سینه گرد

پروتز سینه گرد برای چه کسانی مناسب است؟

پروتز سینه مدل گرد نوعی پروتز سینه از جنس سیلیکون یا سالین و با فرمی کاملاً گرد است که در مقایسه با سایر پروتز‌های سینه، ظاهر طبیعی‌تری به سینه‌ها می‌دهد. این مدل، رایج‌ترین پروتزی است که در جراحی پروتز سینه به کار می‌رود. از آنجایی که این پروتز با احتمال چرخش کمتری روبرو است و در صورت آسیب دیدن و تغییر شکل می‌توان آن را با جراحی اصلاح کرد؛ خانم‌هایی که می‌خواهند بافت سینه نرم و منعطف با ظاهر کاملاً گردی داشته باشند از پروتز سینه مدل گرد استفاده می‌کنند. البته گاهی اوقات با گذشت زمان، پروتز مدل گرد شکل و انعطاف‌پذیری‌اش را از دست می‌دهد. در برخی افراد نیز این پروتز باعث ایجاد حساسیت می‌شود.

منظور از پروتز سینه مدل گرد چیست؟

پروتز سینه مدل گرد یکی از انواع پروتز سینه است. این مدل به خاطر فرم کُروی و شباهت زیادش به ظاهر طبیعی سینه‌ها، بهترین گزینه برای افزایش حجم یا بازسازی شکل سینه به حساب می‌آید. این پروتز به خاطر شکل دایره‌ای که دارد، به راحتی داخل بافت سینه قرار می‌گیرد. دایره‌ای بودن آن هم باعث می‌شود در صورت چرخش پروتز، شکل سینه عوض نشود. اگر پروتز توسط پزشک ماهر و متخصص جاگذاری شود، فرم برجسته و یکنواختی به سینه می‌دهد. این نوع جراحی پروتز سینه باعث افزایش اعتماد به نفس بیمار، بازسازی سینه و اصلاح ظاهر ناهماهنگ سینه‌ها می‌شود. 

پروتز سینه گرد

پروتز سینه گرد چه مزایایی دارد؟

پروتز سینه دو مدل دارد: پروتز سینه اشکی و مدل گرد. پروتز‌های گرد، دایره‌ای شکل هستند و حجم پروتز به طور یکنواخت در سراسر آن توزیع شده است. پروتز‌های قطره اشکی شبیه قطره اشک هستند و حجم پروتز در قسمت پایینی نسبت به بخش بالایی بیشتر است.

پروتز سینه مدل گرد در مقایسه با مدل قطره اشکی مزایایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • شکل طبیعی: فرم گرد این مدل پروتز سینه به خوبی با ظاهر سینه ترکیب می‌شود و ظاهری طبیعی به سینه‌ها می‌دهد. علاوه بر این، یکنواختی شکل پروتز باعث می‌شود سینه‌ها حالت پرتر و گردتری به خود بگیرند.
  • هزینه پایین‌تر: پروتز مدل گرد در مقایسه با سایر انواع، ارزانتر است و برای همین طرفداران بیشتری هم دارد.
  • تنوع در اندازه: پروتز‌های گرد در اندازه‌های مختلفی موجود هستند. پزشک با توجه به فرم و اندازه سینه بیمار، بهترین سایز پروتز را برایش در نظر می‌گیرد.
  • عوارض جانبی کمتر: در مقایسه با انواع ایمپلنت سینه، پروتز‌های گرد ایمنی بالاتری دارند. برای همین با خطر بروز عفونت یا عوارض جانبی کمتری هم روبرو هستند.
  • برجسته کردن بخش بالایی سینه: بر خلاف پروتز مدل اشکی، پروتز‌های گرد قسمت بالایی سینه را هم حجیم و برجسته می‌کنند.
  • چرخش و جابجایی کمتر: احتمال جابجایی یا چرخش پروتز‌های گرد به خاطر شکل متقارنی که دارند کمتر است.
  • قابل اصلاح با جراحی: اگر شکل پروتز عوض شود یا با گذشت زمان آسیب ببیند، با یک جراحی ترمیمی ساده اصلاح می‌شود.
  • لیفت سینه: این مدل پروتز سینه باعث لیفت و بالا کشیدن سینه‌های افتاده هم می‌شود.

پروتز سینه مدل گرد نسبت به سایر انواع چه معایبی دارد؟

در کنار مزایای پروتز سینه مدل گرد، معایبی هم وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • انقباض کپسولی: بدن برخی افراد به پروتز واکنش نشان می‌دهد. در این حالت، پوششی که بدن به طور طبیعی برای نگه داشتن پروتز سینه دور آن ساخته، تنگ می‌شود. این تنگ شدگی، فشار زیادی به پروتز وارد می‌کند و باعث تغییر شکل یا احساس سفت و سنگینی پروتز می‌شود.
  • تداخل با ماموگرافی سینه: ماموگرافی نوعی روش تشخیصی سرطان سینه است. پروتز سینه این روش را با مشکل مواجه کند.
  • غیر طبیعی بودن شکل سینه‌ها: پروتز‌های گرد برای همه خانم‌ها ظاهری طبیعی ایجاد نمی‌کنند. غیر طبیعی بودن شکل پروتز گرد مخصوصا وقتی فرد ایستاده است، بیشتر خودش را نشان می‌دهد.
  • محدودیت در شکل دهی: پروتز‌های گرد، ظاهر سینه‌های غده‌ای شکل را تغییر نمی‌دهد.

چه افرادی از پروتز سینه گرد استفاده می‌کنند؟

  1. خانم‌هایی که به طور طبیعی یا به خاطر کاهش و افزایش وزن، سینه‌های افتاده یا کوچکی دارند.
  2. خانم‌هایی که سینه‌هایشان نامتقارن است.
  3. افرادی که به خاطر ابتلا به سرطان سینه، جراحی ماستکتومی انجام داده‌اند و به بازسازی سینه نیاز دارند.
  4. افرادی که به خاطر سوانح و حوادث به بازسازی سینه نیاز دارند.
  5. خانم‌هایی که می‌خواهند سینه‌های گردتر، پرتر و برجسته‌تری داشته باشند.

جنس پروتز سینه گرد چیست؟

پروتز سینه مدل گرد معمولاً از سیلیکون یا سالین (آب‌نمک) ساخته می‌شود:

  • سیلیکون: پروتز‌های سیلیکونی همان پروتز‌های ژلی هستند. پروتز سیلیکونی بافت و حسی طبیعی به سینه می‌دهد. به خاطر شکل‌پذیری و قوام بالا، این پروتز انتخاب اکثر خانم‌ها است. این نوع پروتز در شکل و اندازه‌های متنوعی ساخته می‌شود و نرمی و انعطاف‌پذیری بالایش، ظاهر و لمسی طبیعی به سینه‌ها می‌بخشد.
  • سالین: پروتز‌های سینه سالینی هم از یک پوسته سیلیکونی ساخته می‌شوند. این پروتز بعد از جاگذاری در بافت سینه، با محلول استریل آب‌نمک پر می‌شود. پروتز سالینی نسبت به پروتز سیلیکونی سبک‌تر و ارزان‌تر است. در صورتی که پروتز سالینی در بدن بترکد، محلول داخل آن بدون ایجاد عوارض جانبی خاصی به راحتی جذب بدن می‌شود.

اینکه باید از آن با چه جنسی استفاده کنید به شرایط خودتان، هدفتان از جراحی پروتز سینه و تشخیص پزشک بستگی دارد.

پروتز سینه گرد

موقعیت برش سینه در جراحی برای انجام پروتز سینه گرد به چه صورت است؟

انواع برش در جراحی پروتز سینه به عوامل مختلفی مثل آناتومی بدن بیمار، نوع پروتز، اندازه آن، سابقه جراحی‌های قبلی و ترجیح جراح بستگی دارد. به طور کلی برش‌های سینه برای جاگذاری پروتز سینه مدل گرد شامل موارد زیر می‌شوند:

برش زیر سینه

این نوع برش، رایجترین برش برای جراحی پروتز سینه است. برای این کار، جراح یک خط افقی در محل اتصال سینه به قفسه سینه ایجاد می‌کند. برش زیر سینه به جراح امکان می‌دهد خیلی راحت و دقیق، پروتز را در جایش قرار بدهد. جای برش هم بعد از جراحی دیده نخواهد شد.

برش دور هاله سینه

در این روش جراح برای قرار دادن پروتز، برش نیم دایره‌ای شکلی دور نوک سینه ایجاد می‌کند. خوبی این روش مخفی شدن زخم‌های جراحی به خاطر رنگ هاله دور سینه است؛ اما در عین حال، ممکن است به مجاری شیری و اعصاب موجود در این ناحیه نیز آسیب‌زده شود و توانایی شیردهی خانم در آینده را کم کند.

برش زیر بغل

در این روش جراح از طریق ایجاد برشی افقی در زیر بغل، پروتز سینه را جاگذاری می‌کند. خوبی این روش این است که هیچ برشی روی خود سینه صورت نمی‌گیرد؛ اما دسترسی پزشک هم به فضای داخل سینه هم کمتر می‌شود.

برش در ناف

این روش هم سخت است و هم کمتر استفاده می‌شود. جاگذاری پروتز سینه از طریق برش در ناف فقط برای پروتز‌های سالینی (آب‌نمکی) قابل اجرا است. در این روش، پروتز سینه از طریق برش ایجاد شده در ناف به داخل بافت سینه منتقل می‌شود. این نوع جراحی پروتز سینه مهارت بسیار بالایی می‌خواهد و نیاز به انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دارد.

قبل از جراحی، پزشک با شما درباره روند جراحی، نوع برش، مزایا و معایب آن صحبت خواهد کرد. شما می‌توانید هر نوع سؤالی که داشته باشید را در این مرحله از پزشکتان بپرسید.

در نهات سینه‌های خوش‌فرم و زیبا با پروتز سینه مدل گرد

پروتز سینه مدل گرد جزء رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع پروتز سینه محسوب می‌شود. متقارن‌سازی، حجم دهی و فرم دادن به سینه‌ها از جمله ویژگی‌های این نوع پروتز است. خانم‌هایی که به طور مادرزادی یا به خاطر عواملی مثل بارداری دچار کاهش حجم سینه شده‌اند می‌توانند با پروتز گرد سینه و بدون تجربه عوارض جانبی خطرناک، دوباره اعتماد به نفس و زیبایی خودشان را به دست بیاورند.

دکتر ترحمی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، با دانش، تخصص و تجربه طولانی مدتشان به شما کمک می‌کنند تا ضمن آشنایی با بهترین نوع پروتز سینه، بهترین و کم عارضه‌ترین روش جراحی را هم انتخاب کنید. تخصص و مهارت بالای ایشان شما را مطمئن می‌سازد که خیلی زود به ظاهر ایده‌آل و مناسب خودتان برسید.

مطالب مرتبط
یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *