Search
Close this search box.
پروتز سینه اشکی

پروتز سینه اشکی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

از آنجا که پروتز سینه اشکی به فرم طبیعی سینه نزدیک‌تر است، محبوبیت بیشتری در بین متقاضیان دارد. معمولا متخصصان این حوزه تاکید دارند که قبل از انجام آن حتما یک جلسه مشاوره با بیمار انجام شود. در طی این جلسه نوع پروتز مناسب سینه خانم مشخص می‌شود. برای هر فرد نوع و جنس پروتز سینه اشکی بر اساس بافت و پهنای سینه او انتخاب خواهد شد. در این عمل پزشک جراح باید در اطراف نوک پستان، نواحی زیربغل و زیر سینه چند برش ایجاد کند و پروتز اشکی را در جای مناسب قرار می‌دهد. جراح با بخیه زدن محل برش‌ها عمل را به پایان می‌رساند. در ادامه بیشتر با پروتز مدل اشکی آشنا خواهید شد.

پروتز سینه اشکی چیست؟

پروتز سینه اشکی (Teardrop) در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. این پروتز سعی دارد از شکل طبیعی سینه تقلید کند. در نوع پروتز نام برده با بیشتر کردن حجم در قیمت پایینی سینه و باریک کردن در قسمت بالایی مدل اشکی ساخته خواهد شد. در حالت کلی این پروتز شبیه فرم طبیعی سینه بوده و خانم‌هایی که سینه‌های بدفرم یا افتاده دارند به آن روی می‌آورند. معمولا افراد با توجه به علاقه خود پروتز گرد سینه یا پروتز اشکی سینه انجام می‌دهند. گاهی شیردهی یا کاهش وزن باعث افتادگی کامل سینه‌ها می‌شود که در این صورت با انجام پروتز ذکر شده حالت زیبا و استاندارد قبلی باز می‌گردد. پزشک جراح این ایمپلنت را باید به گونه‌ای در سینه‌ها قرار دهد که با گذشت زمان جابه‌جا نشوند و در جای خود ثابت بمانند.

پروتز سینه مدل اشکی

🍒 این جراحی در طی چهار مرحله انجام می‌شود:

  1. بیهوشی: ابتدایی‌ترین مرحله است که در آن متخصص بیهوشی با استفاده از آرام‌بخش وریدی آن را انجام می‌دهد.
  2. برش:  پس از انتخاب سایز مناسب و بیهوشی برش دادن سینه با هدف ایجاد حداقل جای بخیه بعد از عمل است.
  3. قرار دادن پروتز سینه مدل اشکی: پزشک یا از ناحیه زیر سینه ایمپلنت را قرار می‌دهد یا به صورت مستقیم آن‌ها را در سینه جاگذاری می‌کند.
  4. بخیه: پس از اتمام جراحی پروتز سینه اگر متخصص پروتز را به صورت دقیق و طبیعی قرار داد در این صورت با استفاده از چسپ‌های مخصوص یا بخیه برش‌ها را متصل می‌کند.

ویژگی ‎های پروتز سینه اشکی

این نوع پروتز وزن بیشتری به پایین سینه‌ها می‌دهد و چنین موضوعی باعث می‌شود که در هنگام پرش یا گام برداشتن یک جهش ملایم را تجربه کنید. پس این کار علاوه بر زیبایی به شما کمک می‌کند از ورزش و پیاده‌روی نیز حس خوبی بگیرید. در صورتی که به درستی از این ایمپلنت‌ها مراقبت شود حدود 10 سال و حتی بیشتر ماندگاری دارند. مدت زمان لازم جهت جراحی به طور میانگین وابسته به تخصص پزشک و خصوصیات متقاضی یک الی دو ساعت است. بیمار باید بعد از گذشت چند روز از عمل محل پانسمان‌ها را باز کند. بعضی‌ها انتظار دارند که بلافاصله بعد از عمل نتیجه را در خود مشاهده کنند در حالی که این تصور اشتباه است و حداقل باید سه روز منتظر بمانید. البته مرحله باز کردن پانسمان حتما باید تحت نظر و صلاحدید پزشک انجام شود.

عکس پروتز اشکی

در عکس پروتز سینه مدل اشکی مشاهده می‌کنید که مواد بسیار نرم و لطیفی به کار برده می‌شود و قابلیت تنظیم شدن با اندازه‌های مختلف سینه را دارند.

عکس پروتز سینه اشکی

چرا پروتز سینه مدل اشکی بسیار محبوب است؟

پروتزهای سینه مدل اشکی طراحی طبیعی داشته و به همین خاطر حس لطافت را به زنان می‌دهند به همین خاطر بسیار محبوب هستند. همچنین به دلیل راحتی و انعطاف‌‌پذیری که دارد و راحت با بدن منطبق می‌شود خواهان زیادی پیدا کرده است. زنان با کاشت این مدل ایمپلنت اعتمادبه‌نفس خود را افزایش می‌دهند، حس جوانی گرفته و به راحتی کارهای اجتماعی خود را انجام می‌دهند. فرم مناسب این پروتز باعث می‌شود که لباس‌ها نقش زیباتری بر روی بدن خانم‌ها داشته باشند. ناگفته نماند که تنوع و سایزبندی آن بر اساس خواسته متقاضی در محبوبیت آن بی‌تاثیر نیست.

مزایا و معایب پروتز سینه اشکی

کاشت سینه قطره اشکی در مقایسه با کاشت‌های گرد دارای مزایا و معایبی است. این نوع پروتز خطوط سینه را با ظاهر طبیعی‌تری ایجاد می‌کند. برای مثال خانم‌های که بافت سینه کمتری دارند یا فرم آن‌ها مشابهتی با فرم طبیعی سینه ندارد این کاشت را انجام می‌دهند. پروتز فرم اشکی جابه‌جایی و چرخش کمتری نسبت به فرم گرد دارد و به همین خاطر امن‌تر و ماندگارتر محسوب می‌شود. پروتز سینه اشکی به طور کلی طراحی زیبایی دارد و به شکل و شمایل جذابی درمی‌آید. این ویژگی باعث می‌شود که فرد حس خوبی در مورد ظاهر خود داشته باشد و از آن راضی‌تر باشد. این مدل سینه ممکن است برای بدن هر شخصی زیبا نباشد و یا باعث ایجاد حساسیت پوستی شود و در صورت نصب نادرست، باعث ایجاد اختلال حتی در کارهای ساده روزمره خواهد شد.

جنس پروتز سینه اشکی

مدل پروتز ذکر شده برای سینه از جنس سیلیکون، پلی‌پروپیلن یا پلی‌اورتان بوده و چون ظاهری شبیه اشک دارد این‌گونه نامیده شده است. بخاطر امنیت و زیبایی که سیلیکون در سینه ایجاد می‌کند، انتخاب نخست اغلب بیماران است. همچنین بافتی شبیه به بافت سینه داشته و به همین دلیل طبیعی بودن آن بیشتر به چشم می‌آید. جنس آن در صورت آسیب یا ضربه یا از بین نرفته و ژل‌های درونش به فضا یا لایه‌های دیگر جابه‌جا نمی‌شوند. ساختار این ایمپلنت برای افراد بالای 22 سال مناسب است. سیلیکون استفاده شده در این پروتز بهترین نوع ماده برای انجام چنین عمل‌هایی است. در پروتز مدل اشکی ایمپلنت‌های قطره ای مشابه کاشت‌های سنتی سالین یا سیلیکون بوده که دارای یک پوسته سیلیکونی و ژل سیلیکون یا محلول نمک هستند. متخصص سعی دارد با ژل سیلیکونی سفت‌تر این پروتز را انجام دهد زیرا باعث حفظ شکل سینه‌ها در دراز مدت می‌شود. این عملکرد (استفاده از ژل سفت‌تر) از جابه‌جایی سینه در طول زمان جلوگیری خواهد کرد.

پروتز سینه اشکی

پروتز سینه اشکی برای چه بانوانی مناسب است؟

برای خانم‌هایی که ژنتیکی سینه‌های کوچکی دارند، لاغر هستند یا با رژیم غذایی نامناسب چربی خود را غیر اصولی سوزانده و فرم بدی گرفته‌اند مناسب است. در حالت کلی این دسته از بانوان برای حجیم و خوش فرم کردن سینه‌های خود بهتر است آن را انتخاب کنند.

  • دسته دیگر افرادی هستند که بالای ۲۰ سال دارند، از سلامت جسمانی کاملی برخوردار هستند و صرفا فرم سینه‌های خود را نمی‌پسندند.
  • متقاضیان پروتز سینه اشکی جهت انجام این جراحی باید آمادگی کامل روحی، روانی و جسمی را داشته باشند.
  • خانم‌هایی که اندازه سینه‌هایشان یکسان نیست و یکی کوچک‌تر از دیگری است.
  • بانوانی که به دلایلی مختلف مثل سرطان سینه مجبور بوده‌اند سینه یا سینه‌های خود را بردارند با انجام پروتز سینه مدل اشکی اعتماد به نفس دوباره می‌گیرند.
  • در صورت افتادگی سینه‌ یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از این نوع ایمپلنت است.
  • اگر بعد از شیردهی فرم سینه‌هایتان حالتی شل به خود گرفته‌اند بهتر است این عمل را انتخاب کنید.
  • خانم‌هایی که سینه‌های نامتقارن دارند.

پروتز سینه اشکی و نکات پایانی درباره آن

بنابراین پروتز سینه اشکی عملی مناسب برای افرادی است که خواهان بزرگ کردن سینه با فرم طبیعی هستند. بیماران قبل از انجام باید ویژگی، مزایا و معایب این کاشت را در نظر بگیرند. شایسته است جهت تمایل به انجام این جراحی، با بهترین جراح پلاستیک تهران مشورت کرده و بهترین گزینه را برای نیاز‌های خود انتخاب کنید. دکتر محمد رضا ترحمی با تجربه‌ای که دارد می‌تواند گزینشی مناسب در راستای مشورت برای شما باشد.

.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *