Search
Close this search box.
مردن در اثر ابدومینوپلاستی

مرگ در اثر ابدومینوپلاستی

مرگ در اثر ابدومینوپلاستی یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین عوارضی است که ممکن است با انجام این جراحی به آن دچار شوید. افزایش وزن و چربی‌های درون بدن، می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد. به همین دلیل، این افراد تصمیم می‌گیرند که با روش‌های مختلف نسبت به لاغرتر کردن خود اقدام کنند. یکی از این روش‌ها، ابدو است که در آن تمامی چربی‌های اضافه شکم تخلیه می‌شود. بر خلاف نام و عملکرد خوبی که دارد، مرگ یکی از بدترین عوارض جانبی آن به شمار می‌آید که به دلیل خونریزی و آمبولی ایجاد می‌شود.

آیا احتمال مرگ در عمل ابدومینوپلاستی وجود دارد؟

همان طور که ممکن است ابدومینوپلاستی با موفقیت انجام شود، احتمال مرگ در اثر ابدومینوپلاستی نیز وجود دارد. این اتفاق اگرچه نادر است، اما اجتناب ناپذیر نیست و در حین عمل ممکن است فرد جان خود را از دست بدهد. همه پزشکان این نظر را دارند که نرخ مرگ و میر این جراحی پایین است. با این حال بهتر است جوانب احتیاط را رعایت کنید. طبق تحقیقات، آمار به دست آمده برای نرخ مرگ و میر چیزی در حدود 0.02 % تا 0.16 % است.

تا یک ماه خطر مرگ بعد از این جراحی وجود دارد. بسیاری از افراد این جراحی را زمانی انجام می‌دهند که در اثر اضافه وزن یا بارداری ظاهر شکم آن‌ها بد شده و بخش زیادی از استحکام آن را از دست داده‌اند. بنابراین، با استفاده از این جراحی، می‌توانند فرم اولیه شکم خود را به دست آورند. با توجه به این مزیت باید احتمال بروز عوارض خطرناک را نیز در نظر بگیرید. جوراب ضد آمبولی یکی از راه‌هایی است که می‌توان از بروز مشکل تا حد زیادی جلوگیری کرد.

مرگ در اثر ابدومینوپلاستی

دلیل مرگ بر اثر عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

با این که احتمال بروز عوارض متعدد وجود دارد، اما مرگ در اثر ابدومینوپلاستی بیشتر به دلیل بی احتیاطی پزشک و کم تجربه بودن او رخ می دهد. بسیاری از پزشکان تجربه کافی را نداشته و ممکن است نتوانند به خوبی این جراحی را انجام دهند. در این صورت، شما برای جلوگیری از این حادثه باید به دنبال پزشکی باشید که علاوه بر تخصص لازم دارای تجربه زیادی نیز در زمینه این جراحی باشد. با این کار می‌توانید احتمال مرگ در عمل ابدومینوپلاستی را به حداقل برسانید. امروزه با افزایش مهارت‌ها و تجهیزات پیشرفته، احتمال بروز مرگ و میر در حین جراحی‌های زیبایی بسیار نادر است. با این حال، بهتر است جوانب احتیاط را رعایت کرده و بر این اساس جراحی خود را انجام دهید.

آمار مرگ و میر در اثر جراحی زیبایی شکم

اگرچه ممکن است آمارهای به دست آمده دقیق نباشند، اما باز هم می‌توان به آن‌ها استناد کرد. با توجه به تحقیقات انجام شده میزان مرگ و میر برای جراحی سزارین 0.02 % اعلام شده است در حالی که خطر مرگ بر اثر ابدومینوپلاستی تا 0.16 % نیز می‌رسد. این امر شامل همه دلایلی می‌شود که ممکن است تا یک ماه پس از جراحی باعث مرگ شوند. در میان علل مرگ آمبولی یکی از شایع‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید.

شما نمی‌توانید تشخیص دهید که آیا دچار آمبولی می‌شوید یا خیر. بنابراین، بهتر است که همیشه تحت نظر پزشک باشید. اگر پزشک بتواند عوامل خطر عمل ابدومینوپلاستی را تشخیص داده و آن‌ها را از بین ببرد، درصد مرگ و میر پایین‌تر از چیزی می‌آید که در تحقیقات عنوان شده است. یکی از بهترین کارها پس از جراحی این است که بیمار راه رفتن خود را زودتر آغاز کند. این کار بدین دلیل توصیه می‌شود که با راه رفتن تا حد زیادی به حرکت خون در اندام‌ها کمک شده و از تجمع و لخته شدن آن جلوگیری می‌شود.

مرگ در اثر ابدومینوپلاستی به چه دلیل ایجاد می‌شود؟

دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است شما دچار مرگ در اثر ابدومینوپلاستی شوید. هر کدام از این دلایل ممکن است در افراد به وجود بیایند که به شرح زیر هستند:

خطر آمبولی

آمبولی مشکل نادری است که ممکن است پس از جراحی‌ها به وجود بیاید. آمبولی ریوی بعد از ابدو زمانی به وجود می‌آید که دچار ترومبوز وریدی شوید. اکثر اوقات ترومبوز عمیق است و با بروز آن لخته خون به وجود آمده به سمت ریه‌ها حرکت می‌کند. در اثر این امر جریان خون مسدود شده و اگر به موقع نسبت به درمان آن اقدام نکنید منجر به دیسترس تنفسی و حتی مرگ در اثر ابدومینوپلاستی خواهد شد.

عفونت شدید

عفونت زمانی به وجود می‌آید که میکروب‌ها به برش‌ها و زخم‌های ایجاد در اثر جراحی نفوذ کنند. اگر عفونتی که به آن مبتلا شده‌اید شدید باشد ممکن است واکنش التهابی سیستماتیک را به وجود بیاورد. همچنین گاهی اوقات در اثر عفونت ایجاد شده در محل جراحی مسمومیت عفونی نیز به وجود می‌آید. مسمومیت عفونی بیشتر اوقات کشنده و عفونی خواهد بود.

خونریزی شدید

اگرچه ممکن است این جراحی عوارض کمی را به دنبال داشته باشد، اما هنوز هم احتمال خونریزی و آسیب به اندام‌های داخلی وجود دارد.

آنافیلاکسی

گاهی اوقات در اثر استفاده از داروی بیهوشی یا سایر داروها در حین عمل، ممکن است در فرد واکنش‌های آلرژیک به وجود آمده که بسیار هم شدید خواهد بود. اگر این مشکل که به آن آنافیلاکسی می‌گویند به موقع درمان نشود، کاهش فشار خون، مشکلات تنفسی و حتی مرگ در اثر ابدومینوپلاستی را به دنبال خواهد داشت.

مردن در اثر ابدومینوپلاستی

مروری بر نکات مهم در مورد مرگ در اثر ابدومینوپلاستی

این جراحی یکی از راه‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن تمامی چربی‌ها و پوست اضافی شکم را از بین برده و یک شکم صاف به دست آورد. اگر چه این روش مزایای ظاهری زیادی دارد، اما عوارض آن اجتناب ناپذیر بوده و حتی می‌توان از آن‌ها به مرگ در اثر ابدومینوپلاستی نیز اشاره کرد. وقوع این حادثه دلایل زیادی دارد که در این مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. اگر قصد انجام این جراحی را داشته، اما ترس زیادی از عوارض آن مانند خطر مرگ در عمل ابدومینوپلاستی دارید، می‌توانید این موضوع را با دکتر ترحمی در میان بگذارید. برای این کار با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *